fredag, oktober 13, 2006

Äntligen Fredag!!

Ohhh...va gott att de é fredag med kalasväder och ledighet att se fram emot, i och för sig så har jag varit hemma hela veckan med lille Willgot som har varit sjuk, men de é ändå ingen riktig ledighet, gubben é ju inte hemma och nästan ingen annan heller faktiskt.


I kväll é de idol, mmmm...va jag tycker de é kul, då bullar man upp med godis och dricka och bara njuter hmmm... förhoppningsvis, de finns ju dom gångerna som man skäms på dom tävlandes bekostnad och nästan blir tvungen att byta kanal för att man inte skall krypa ur skinnet, de har faktiskt hänt (inte att jag krypit ur skinnet) men att jag vänt över till en annan kanal, för även om man håller för öronen och lallar för sej själv, så hör man ju ändå, då é de bättre att vända kanal, så man inte ser eländet heller. Min idol är ju faktiskt Marcus, han tycker jag är riktigt bra, hoppas bara att han kan sjunga alla olika stilar som väljs ut varje fredag, jag gillar iof sej Johan oxå, men man är lika nervös varje fredag att de skall gå illa...de é t.ex en sån grej som kan göra att jag byter kanal, inte för att han inte kan sjunga, men för att man e så rädd att de skall gå åt pipsvängen...herregud va de låter löjligt, men sån é jag
Nu håller jag på att laga potatisgratäng och vitlöksrullar, så får man väl duka lite finare, jag har faktiskt tänkt på en sak...varför inte duka med den lite finare servisen när det är helg, annars får man ju knappt använt den, så kanske de känns ännu trevligare att äta när helgen kommer, de skall jag minsann införa..
Detta med blog, var verkligen nåt för mej, jag älskar att skriva en massa... inget av intresse för andra kanske , men,men... jag skulle säkert kunna skriva flera sidor om allt och inget..ha ha kul é de.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har samma favoriter som du i Idol, hör jag! Marcus...klar favorit. Johan, jag kan inte säga vad det är men jag gillar hans stil. Ha en skön kväll!

Karma sa...

Marcus e bäst men Eric e finast! söt som bara den. Jag tycker det är jättetrevligt detta med bloggarna. man kan liksom följa varandra. Vitlöks rullar?? låter spännande, hur gör man dom? kram

Camilla sa...

Ja...Erik e ju som en liten dröm att titta på, såååå fin.
vitlöks rullar: typ lövbiff so man skär i ca 1½cm breda strimlor, men strimlorna måste va ganska långa, sen klenar du in strimlorna i vitlökssmör och pressar färsk vitlök över smöret sen rullar du i hop den som en kanelbulle och i med en tandpetare...mumsigt