onsdag, oktober 11, 2006

Ännu en dag!


Ja nu e dé onsdag och man vaknar upp med ett gnälligt barn, så de e bara till att ta tempen och...oj 38,6, det blir till att stoppa upp en liten panodil, och vips efter ca 30 min så tror den lille gnällspiken att han minsann är feberfri, då börjas de att plocka fram leksaker efter leksaker överallt i hela huset som han egentligen inte orkar leka med, och efter ett par timmar så kommer ju febern tillbaka, ja då blir de att man får plocka tillbaka alla leksakerna själv puhh...

Det enda positiva med att vara hemma med sjukt barn är väl att man får städat och tvättat som man inte pallar annars när man jobbar till 16.30 varje dag men men...that´s life

Nu är klockan 20.45, och jag har varit inne på jobbet och solat lite solarium, de e inte så dumt att få lite färg på sin vinterbleka kropp även om det står överallt att man löper hälsorisk om man lägger sej under ultravioletta strålar men ack så mycke fräschare man känner sej.
jag har även varit ute med jocke(hunden) så han har fått springa av sej lite , han har ju träffat en flickvän oxå, hon heter Ebba och är en lite cockerspaniel flicka, men hon fick inte följa med ut nu, för att hon löper och man vill ju inte ha blandras valpar mellan en boxer och en cockerspaniel (cockerboxer)..nä de låter inget vidare

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner igen det...men numera är mina barn så stora så det är lite lugnare. Julia är också sjuk och är hemma själv eftersom hon är 12 år nu. Så här blir inget VAB-ande längre...Kram