lördag, april 21, 2007

lördag hala veckan.....


....Ja om de ändå vore de!!!

I dag har jag och Elliot varit på Ikea och köpt 4st tvättkorgar, en till oss var, Martin har nämligen fixat en bänk inne i tvättstugan där vi kan vika kläder. de e så mycke smidigare än att stå rätt upponer och vika eller slänga allt i soffan och vika medans man tittar på tv..hi hi..så ville Elliot ha en bild på sin korg så han vet var han skall slänga sin tvätt(hur man nu kan missa de) så jag gjorde en som han skall ha på, inget märkvärdigt över huvet taget, men han tycker de e kul..

Renshi betyden nåt högt inom Kempo(en kampsport han utövar) så de va ju extra kul att jag skrev de.

Vi har oxå kollat lite på andra grejer på Ikea, för jag och Martin sa att de e ju faktiskt bättre att elliot tar vårat sovrum, han som är på sitt rum mycke mer än vi, och de är väl lite roligare att ta hem kompisar om rummet är lite större och att de finns en soffa där dom kan sitta och så, Egentligen vill jag ha jättestort sovrum, men va fan...varför egentligen, man sover ju bara där, men de blir nog en aningen trångt i hans rum...men men...va gör man inte för sina barn...he he.

På måndag så skall Martin med Willgot till ögonläkar´n på lunds lasarett, han ser tydligen dåligt, så vi får väl se om den lille får glasögon..lille snutte..

Nå nu skall jag titta på tv...

5 kommentarer:

Camilla sa...

Snyggt! Vad fin han är, Elliot! En liten gojting!

Håller med om rummen...mycket bättre att barnen får de största så kanske de håller sig på rummen :-) Julia och hennes kompisar tar snart över hela vårt hus...:-)

Skönt att få ordning på tvättstugan...vår är så liten så jag kan inte få en sån vikbänk som jag vill ha. Min bänk är 60x60 och det det går inte att vika tvätt där för vi har en förmåga att lägga allt annat där...haha

Anonym sa...

Så praktiskt med egna tvättkorgar! Mina killar har fått varsin tvättkort inne på sina rum, får se hur länge det håller....

Kan bara hålla med om rum och barn. Själva har vi (maken och jag) flyttat ner en våning till källaren och killarna får hålla till här uppe. Det funkar bra och jag är ganska nöjd men saknar lite ett ordentligt fönster i sovrummet.

Ha en toppenfin vecka, kram!

Anonym sa...

Men vilken kul grej du har gjort för tvätten!!! Tack för alla dina fina och snälla kommentarer i min blogg. Blir så glad så glad!!! Men du, var inte rädd för att scrappa de gamla svartvita bilderna. Har du scanner så scanna in dem först så kan du framkalla dem på nytt om det inte skulle bli som du tänkt dig. Klart du ska scrappa dem!!! Kramisar och ha en fortsatt bra vecka!

Karma sa...

Vilken bra grej med varsin tvättkort. Vi har tyvärr ingen plats för detta vår tvättstuga är inte så stor. Jättefin "skylt" till Elliot, vad fin han är. Hoppas det går bra med lille Villgot hos ögonläkaren. Kram

Karma sa...

Tvättkort.....haha snacka om att vara pysselstörd!! tvättkorg menade jag....